Keresés ebben a blogban

2013. április 6., szombat

Csokis élvezet-Kicsi kiflik sok csokival


Ha a megmaradt húsvéti nyúlcsokikat beolvasztanád, akkor ezekbe a kiflikbe is tehetsz belőlük!
Persze, csak jó minőségű csokit használj, amit alapban meg is ennél. 
Én narancsos csokival kezdtem, de tejcsoki is mehet bele. 
Ma pedig megcsorgatom egy kis olvasztott fehércsokival is.
Nagyon finom, elsőre kicsit bonyolult az elkészítése, de én már többször sütöttem, megéri a macerát!
Az alap receptet Limara blogján találtam, kicsit átalakítottam, és ez lett a végeredmény.

Hozzávalók a tésztához:
30 dkg liszt
1 teáskanál só
3 dkg cukor
1 tojás
1,5 dl langyos tej
3,5 dkg vaj
1 tasak porélesztő
15 csepp vaníliaesszencia

Hozzávalók a csokis töltelékhez:
10 dkg narancsos étcsoki (70%-os)
1 narancs (héja és a leve)
3 dkg cukor
2 evőkanál kakaópor
2 dkg vaj

A tetejére:
1 felvert tojás
1 dl cukros tej

Elkészítés:
A langyos tejben megolvasztottam kicsit a vajat, és belekevertem a száraz hozzávalókhoz.
Ráütöttem a tojást, csepegtetem az egészre egy kevés vaníliát, és kézzel jól összegyúrtam. Kb. 5 percig dagasztottam, majd jó másfél órát pihentetettem a tésztát.
Ezután kettévágtam, kör alakúra nyújtottam mindkét felét.
A pihenés vége felé elkészítettem a masszát.
A csokit apró darabokra törtem, hozzákevertem a kakaót, a cukrot, a reszelt narancshéjat, rácsavartam a narancs levét, és egy kevés vajat is adtam hozzá.
Ezután egy percig mikróztam, hogy melegedjen, majd megkevertem, és egy kicsit még folyósítottam a mikróban.
Amikor kenhető masszává olvadt, rákentem az alsó tésztára, majd beborítottam a másikkal.
A kör alakúra nyújtás nem is olyan egyszerű, főleg, ha nagyjából két egyforma kört kell készíteni.


Ezután cikkeket vágtam-16-ot, majd kintről befelé haladva felcsavartam a tészta cikkelyeket.


Tepsibe tettem a kifliket, és megkentem őket egy felvert tojással.



200 fokra előmelegített sütőben 13 perc alatt sültek meg.
Még forrón megkentem langyos cukros tejjel, ahogy a kakaós csigát is.
Így másnap is finom, puhák maradtak a csokis kiflik. Hosszabb távú eltarthatóságról nincs tapasztalatom, mert nagyon gyorsan elfogynak.
Ha nagyobb családnak készíted, egyből duplázhatod az adagokat!
Jó sütést, jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése