Keresés ebben a blogban

2016. május 23., hétfő

Palackban a Balatoni nyár-BalatonBor

A Gourmet Fesztiválon mutatkozott be a BalatonBor, az első hazai, régiós bormárka.
21 Balaton környéki borászat összefogásaként jelent meg a piacon a közös arculattal ellátott BalatonBor. 
A palackon, címkén csak a termelő neve különbözteti meg a borokat.
A többéves közös gondolkodás és minőségi kritériumrendszer felállítása után született meg ez a könnyű, gyümölcsös, friss olaszrizlingből készült bormárka, mely magában hordozza az adott pincék terroir jellegét és stílusát, mégis egy közös minőségi rendszer köré épül.
Kardos Gábor, a koncepció egyik ötletgazdája kiemelte: „A borpiacon, a gasztronómiában és a turizmusban is elsősorban a régiók versenyeznek Európában.
Egy új, egységes és modernebb balatoni arculat kialakításában is úttörő szerepe lehet a BalatonBornak, mert eddig csak spontán márkanévhasználat volt jellemző, minőségi kritériumrendszer meghatározása nélkül és ilyen egész régiónkat felölelő, tudatos közösségi márkaépítés korábban nem volt.
Ez lehet tehát az első igazán európai bormárka Magyarországon.”
BalatonBor-Szauer Judit, Laposa Bence és Kardos Gábor
“A BalatonBornál nem a termelő kiléte a legfontosabb, hanem a termőhely és maga a termék.  A világ legsikeresebb borvidékein szinte kizárólag ilyen modellen alapul a termékszerkezet. A Balaton régiót kell magas szintre emelnünk, egységben kell gondolkoznunk, és ennek érdekében össze kell fognunk” – hangsúlyozta a bemutatkozó eseményen Laposa Bence, borász, a BalatonBort is életrehívó Balatoni Kör elnöke.
 
BalatonBor
Az idei évben az alábbi pincészetek feleltek meg a minőségi elvárásainak, és készítettek közel 2500 palack BalatonBort:

Sabar, Istvándy, Effendy, Dobosi, Gyukli, Pántlika, Laposa, Szeremley, Váli, Lídia, Nagy&Nagy, Söptei, Bezerics, Pálffy, Kőróka, Bujdosó, Búzás, Veszprémi, Kristinus, Szabó és Fia, Fodorvin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése